marți, 12 octombrie 2010

primiti cu citatul? 1

        Acum o vreme mi-am (re)gasit un carnetel in care am insemnari,ganduri, citate de amu vro 3 ani.Din cand in cand voi mai transcrie din el cate ceva,nu de alta dar se cam dezmembreaza..
Apar pe vreo 3 pagini niste citate despre care presupun(mare prostie ca nu mi-am notat atunci--ma bazam pe infailibila mea memorie) ca sunt din cartea Generatia X a lui Douglas Coupland.
Le voi reda asa cum le-am transcris atunci:
Balaceala arheologica: vizita la restaurante amenajate in vagoane dezafectate,pe platforme industriale,in zone rurale--locuri in care timpul pare sa fi inghetat de mult--astfel incat sa te simti usurat cand te intorci in "prezent".
Rabufnire a ketchupului emotional: imbuteliere sub presiune a parerilor si a emotiilor personale in asa fel incat sa rabufneasca exploziv,toate odata,socandu-i si zapacindu-i pe angajatori si prieteni care credeau ca totul e in regula.
Cultivarea spiritului de clica: nevoia unei generatii de a vedea  generatia urmatoare ca fiind atat de plina de lipsuri incat sa i se umfle propriul orgoliu colectiv
Succesofobie:teama ca,daca cineva are succes,va plati cu neglijarea nevoilor personale si cu neamplinirea dorintelor din copilarie.
Negarea lui "acum": a te convinge ca singura perioada de timp in care merita sa traiesti e trecutul si ca singura perioada de timp interesanta e viitorul.
Minimologie: sistem filosofic prin care o persoana se resemneaza cu diminuarea asteptarilor ei fata de bogatia materiala "am renuntat sa-mi doresc bani, vreau doar sa-mi gasesc fericirea".
Substituire a statutului: utilizarea unui obiect cu distinctie intelectuala ca substitut pentru un obiect scump.
Supravietuita: tendinta de a te vizualiza bucurandu-te ca esti ultimul om ramas pe Pamant.


Mai am cateva pe zilele viitoare..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu