joi, 30 septembrie 2010

herta muller vs gabriel liiceanu

Nu sunt pasionat cititor al Hertei Muller dar ii recunosc valoarea.O admir pentru ca a denuntat comunismul ,pentru ca l-a infruntat, pentru ca a pierdut,pentru ca nu s-a pierdut pe ea,pentru ca nu ne lasa sa uitam absurditatea si utopia comunismului.Nu voi incerca sa stabilesc in ce procente simte romaneste sau nemteste. Fapt e ca: o scriitoare de origine germana nascuta si crescuta in Romania scrie despre comunismul din Romania in germana si romana.Pentru treaba asta ia premiul Nobel.Respect.Ca il ia,cum spun gurile rele, mai degraba pe criterii politice decat literare ,asta e alta treaba. 
Despre Liiceanu parerea mea e ca daca nu-si facea editura nu-l publica nimeni.Asa nu-l citeste nimeni.Dar poate sunt eu ingust si  batut in cap de o consider o filosofie de copy-paste.
Ideea postarii asteia e ca inainte de Nobel, Humanitasu o dadea pe Herta Muller cu 5 lei la reducere si nu-i dadea nici o sansa la premiu.Dupa, au reusit sa primeasca  drepturile de autor si s-o pupe in cur.Numa ca femeia nu-i proasta.Stie stratagemele si smecheriile astea. Vezi AICI

3 comentarii:

  1. A nu placea pe cineva, sau a nu-ti placea stilul lui, nu inseamna nici ca esti batut in cap, nici mai stiu eu cum :)
    Pur si simplu, nu te recunosti, nu te identifici cu ceea ce a scris acel om.
    ..
    Dar cum sunt om si nu ma pot dezice de latura mea carcotasa, am sa-ti continui putin ideea si am sa spun: pai poate daca nu era fosta sa sotie, Aurora Liiceanu care sa-l impulsioneze in directia asta, poate astazi nici n-am fi stiut de el, nu ?
    Cum ti-am spus deja, acele Scrisori, m-au impresionat. E posibil ca aceasta sa se fi intamplat deorece la randu-mi, mi-am dorit a primi astfel de scrisori :)
    ..
    De fapt, mie imi place Paler.
    Imi plac si tot recitesc, si tot redescopar
    " Aventuri solitare".
    :)

    RăspundețiȘtergere
  2. :) Lotusule,
    mi-a placut si mie Liiceanu tocmai pentru acele scrisori pentru fiul lui pentru ca dezvaluie latura aceea umana,nesigura naturala si accesibila si mi-a mai placut si intalnirea cu un necunoscut pentru acel 'face to face' cu el insusi dificil sa ni-l facem in solitudine daramite sa-l lansam scris..

    Cat despre Paler..Chapeau! Palaria jos! Il plasez in macrounivesul meu sufletesc printre cei mai frumosi ganditori,visatori,iubitori de viata..
    Nu ti se va parea ciudat daca voi spune ca printre preferate imi sunt aventurile solitare,pentru trecerile de la mitologie la personal-m-am simtit de multe ori zeu- iar cea mai trista mi-a fost viata pe un peron,poate pentru ca am fost zeu uneori..:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Persona (non) grata,

    nu mi se pare ciudat :)
    Ups, mi-au scapat niste paranteze in plus, dar cum sunt putin pe fuga, nu mai am timp sa rectific. Ma gandesc ca asta nu iti e cu suparare.
    :)

    RăspundețiȘtergere